Om att synda



Det har spårat fullständigt dom senaste dagarna. Jag skäms. Det är röd vecka för damen i fråga och då är tydligen allt tillåtet. Tränat som en tok har jag gjort, för att tvätta bort semester kulan. Och sen kommer detta förbannade sockersug som blixt från en klar himmel. Linda åker till Sverige. Jag och Malin går på bio, nyttigt att strunta i alkohol tänker jag och trycker sen årets godispåse. Kroppen skriker ja jaa JAA. Äter upp det som blev kvar igår. Powerwalkar en timme som plåster på såren.

Tänker att måndag är nya tag och öppnar medf springtur och fruktsallad. Någonstans där, när jag smyger ner bankdosan i väskan (jag skojjade inte) brister det. Inbillar mig att jag är värd det. Mens och hemlängtan. Måndag.
Klickar hem linser från internet. Smakar chokladen på jobbet. Och överväger nu allvarligt huruvida jag är v¨rd en alexa-look-a-like.

Det håller inte, Johanna. Ska springa på löpbandet i en timme för att göra det lite mer okej med chokladen men hey, hur hade jag tänkt lösa väsk synderiet? (Men nog fan är den fin. Och jag "behöver" en väska)

Hem på torsdag. Dags att skärpa sig.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0