pro n con



lelove.

Saker vi hatar lite idag:
Kylan och hur man aldrig blir varm. Hur det biter enda in i benmärgen och man påminns om att ifall man inte hade blivit bestulen på sig underbart gosiga (och ack så kostsamma) jacka så hade man kanske inte fryst så mycket (fast man vet att man hade det). Hur kall salongen är och att det drar från fönstret och dörren. Sista kunden som kommer tio minuter sent och inte ber om ursäkt. Att det blir mörkt vid halv fyra. Att det gör ont att andas när man springer på morgonen, trots att man har ett kilo kläder. Hur näsan fryser ihop när man andas. Dåliga hårdagar och en envis jävla virvel. Att jag vaknade kallsvettig varannan timme och inte kan sova. Att jag inte vet varför. Att det är äckligt kallt fast man ser solen utanför fönstret. Att Malin blev sjukskriven och fick åka hem till Sverige. Att sitta ensam i en lägenhet när man helst av allt vill bli omkramad tills man somnar. Att man klippt sig asdjupt i fingret och har så dålig blodcirkulation att det förmodligen kommer läka nästa år. Att alla säger att det ska bli kallare imorrn. Hur någon idiot borrar i väggen brevid tio över tio på kvällen.

Saker vi uppskattar lite idag:
Hur mycket våran lilla plastgran gör för mysfaktorn. Fynda en kiwi på sin hylla i kylskåpet, bli assugen och upptäcka att den är perfekt mogen. Att jag gick iväg och tränade efter jobbet fast jag aldrig trodde jag skulle orka. Sitta i mjukiskläder och se på svenska fyran. Nöjda kunder. att man har en jacka även om den inte är lika gosig som den förra. Att man tror man har kommit på vad man ska köpa till alla i julklapp. Att man fick sms imorse om att ett par skor har kommit och väntar på posten (minus att man inte hittar till posten)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0