vad jag och tisdagen har hittat på

Vi började med att gå upp en timme förtidigt på vår enda lediga sovmorgon. Älskade livet.

(Malin, min ängel, och jag tog impulsbio
igår. Jag åkte först och tränade, va inte sugen på mysmiddag och kom precis ut ur duschen när hon sa "vi drar på bio. nu" fem minuter senare satt vi i en taxi, med en chaufför som bjöd på kex och sjöng med till ketchuplåten sen såg vi duedate och skrattade. Det var fint. Någonstans efter det tappade jag tankeförmågan och ställde alarmet fel)


Eftersom jag inte började förrens tolv men var på gymmet tio i nio så blev det ett längre pass. Värt i efterhand. Köpte frukost efteråt. Havregrynsgröt med kanelsmak som man blandar med varmt vatten. Fick jätte ont i magen. Försökte lösa dataproblem på salongen. Gick dåligt. Klippte en kille som jobbade inom IT. Försökte få honom att lösa det. Gick dåligt. Prövade igen efter han hade gått. Fucking made it. High fivea med Marie. Tog en kaffe. Kunder. Bättrade på läppstiftet och blev lika röd om näsan såfort jag gick ut ur dörren. Gick på julmarknad med ett gäng, vid akerbrygge. Väldigt mysigt. Mest stickade vantar och norgemössor. (Ingen vet vad knäck, marknadschoklad och julmust är) Väldigt mycket kallare. Tog trikk till Oslo S. Försökte hitta en varm fin tröja. Eller en julklapp. Misslyckades med båda. Åkte hem med Linda. Smakade lite blossa glögg som hon köpt med från Sverige. Kollade hotell/bussar till göteborg i helgen. La mig i sängen med duntofflor, två täcken och sammanfattade min tisdag. Blev jättetrött.'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0