mrs bright



Jag och Linda ligger brevid varandra när hon frågar vad ffs är förkortning på. For fuck sake, vadådå, är det någon som skrivit det till dig eller? Nej .. men är det typ som fniss på svenska eller? Alltså .. nej?! Vafan? Men jag tänkte skriva det till en person och ville bara veta vad det betyder!

Och ja, det var samma tjej som sa att hennes norska favoritord va Greit eftersom det är så likt svenskans gräjt.
Det va även Linda som kläcer ur sig "Åh Johanna, nu fattar jag verkligen norskan" efter vi varit och snackat med en tjej som jobbade på H&M. Haken? Hon va svensk.

Jag blir förvånad över att jag blir förvånad längre.
Linda mitt alldeles egna lilla pucko.

nattdags!
puss på pannan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0