IKEA och trötta ögon.

Damn. Slåss mot ögonen just nu men tycker liksom jag borde orka kolla klart på vamp. IKEA blev det somsagt. Aldrig kännt mig brudigare. Hade lust att börja lipa och ropa på pappa där jag stod i mina leopardklackar brevid malin - den ena mer frågande än den andre. Taklampor var problemet. Ser ju fan inget här, mörkt som satan nu när det envisas med och bli vinter. Vi äger inga. Okej, så vi köper en lampa och spikar upp - kan väl inte vara så svårt? IKEA snubben rabblar bruksanvisning. "Jo, såattehh en sån här ska ni ha. Och en sån kabel. Sen såna här. Så knipsar ni bara av kabeln, plocka isär trådarna (akta kopparn) sen äre bara att köra in den i sockerbiten och koppla in i vägguttaget. Ja, sen behöver ni ju en takkrok, finns på classes". Snabbkoll på våra ansiktsuttryck sen "ni har inga pojkvänner som kan hjälpa er?"

Jaha, nu ska man bli pikad på IKEA också. Fuck it, vi går för golvlampor.

Slutade att vi köpte med skiten, shoppade ljus och annat "vettigt" för ytterliggare en tusenlapp och slutligen firade med IKEA choklad. Femkronors korv för damerna också, men eftersom jag är en hater på den fronten så va jag nöjd med choklad.

Hade gärna varit ledig imorrn också. Just saying.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0