Dag 4. Vad bjuder jag på för mat?

Jag vet inte om det framkommit än, men jag är inte någon gud i köket, to be honest. När jag kommer hem från jobbet har jag oftast tränat direkt efter och klockan är runt åtta. Vi snackar äggmacka, sallad eller en kycklingfile som får sköta sig själv medan jag duschar. Jag hatar att laga mat.
Det är kul om man lagar speciellt till någon, eller om man lagar mat ihop flera stycken (jag får oftast uppgiften att hacka sallad?).
Jag är tjejen som slår in paketen, rimmar och pysslar med efterrätterna medan dom andra styr krubbet. Baka är jag vass på!
En gång misslyckades jag med currysås. På påse. Det är lite den nivån vi lirar på änsålänge på matfronten.


Men. Nu var ju frågan vad jag bjuder på för mat.


Antingen så kör jag tacos. Det är fräscht (en av de två saker jag faktiskt klarar av) och alla tycker om det. tror det finns forskning på att man inte kan tröttna. Eller så är det bara en slutsats jag dragit.
Eller så bjuder jag på min köttfärsås. Den är stört god, och eftersom jag har öst så mycket kritik över min matlagning tidigare är det okej att skryta lite här. Hittils har jag inte fått klagomål på den fronten. Pasta äter jag ju till vanligt inte, så jag har noll uppfattning om hur mycket som är nog, vilket gör att middagen förmodligen skulle räcka till en halv arme. Jag tycker inte om makaroner, så det måste bli spaghetti eller såna rörmakaroner.


Så vad säger ni, någon som är sugen på en köttfärsås-dejt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0