Dag 9. Min favoritfödelsedag



Min favoritfödelsedag var utan att tveka när jag fyllde 18. Tror faktiskt inte jag kommer kunna slå den, även om jag har ett par år på mig att försöka. Fyllde en Tisdag, och klarade körkortsteorin på morgonen. Svävade på rosa moln hela dagen, alla sjöng i skolan och jag minns att vi slutade tidigt i kanonväder. Blev firad på kvällen av släkt, fick massa fina paket. Helgen innan hade jag blivit överraskad av mina frisörtjejer, dom lurade mig att vi bara skulle hänga lite på fredagen men i själva verket tog dom med mig till makeupstore där jag fick makeupkurs i en timme& smink för femhundra. Minns hur förvånad jag var, hade inte förväntat  mig eller fattat någonting. Visst blir allt så mycket bättre då? Fortfarande förvirrad tog dom med mig till Efesos, där dom hade bokat bord. Efter det hade dom köpt vin och plockgott, så gick vi och satte oss i stadsparken, fick massa sällskap och slutade på fest. Den lyckan. Så oväntat och underbart gulligt!

Tiden innan jag fyllde fick jag massa konstiga samtal, uppmaningar, och brev på posten från mina tre bästa vänner. Dom skulle kidnappa mig lördag den 17:e. Jag fullkomligt älskar överraskningar så ni kan ju förstå hur uppselt jag blev av allt det där hymlandet, och att helgen före bli överraskad av frisörgänget. Gick ut för första gången i mitt liv fredagen före, fick tydliga order om att ta det lugnt. Blev pruttfull, somnade på sista bussen hem och vaknade i fel by. Övertalade busschauffören att köra mig en mil hem, samtidigt som jag yrade om att mobilen var borta och fick han att krypa på golvet mellan sätena. Jag hade den i väskan. Försov mig, och blev väckt av att någon bankade på dörren när jag försökte få på mig byxor. Blev hämtad av Robin& Pierre i kostym, fick på mig ögonbindel och blev runtkörd klockan sju på morgonen till dånet av diverse metall musik. Fick byta bil och trodde jag blivit medsläpad på idol-audition när jag hörde någon sjunga och massa röster, blev ledd av två armar och ingen svarade på frågor.

Men det va ju bara mina vapendragare, som hade planerat en heldag i stockholm med lite spontanshopping, massa skratt och presentöppning på lunchen.

Det här blev en bok men de två veckorna runt min arton-års dag var totalt fläckfria. Allt flöt åt mitt håll och jag fick återigen bevisat att jag faktiskt, utan konkurrans, har världens bästa vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0