Dag 13. Detta ångrar jag

Är det inte vansinnigt dumt att ångra saker man gjort? Jag är mer rädd att ångra saker jag inte gjort, och går hellre på lite nitar på vägen.


Det är väl lite charmen med att ångra något. Slå sig för pannan och tänka att "hur fan kunde jag vara så dum?!", för att även om det kan kännas som jordens undergång där och då så har man lärt sig någonting. Det spelar ingen roll hur många gånger man som liten får höra "slicka inte på en kall lyktstolpe, du kan fastna" men likförbannat är man där med tungan och det är inte förrän då man fattar. Jag kanske är naiv, men jag tror man måste göra sina misstag själv även om man kan ta råd från andra.


Jag inser hellre i efterhand att jag borde låtit bli än att vakna upp en dag och ångra något jag aldrig gjorde eller prövade. Gör man något dumt så vet man ivarjefall att man inte gör om det, struntar man i att pröva kanske man just missat sitt livsupplevelse.


Man lever bara en gång, och det ska man aldrig ångra.

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0