Dag 16. Första kyssen

Om vi bortser från alla kopussar från diverse blöjragg när man va liten och inte visste var en kyss/puss var, bara att mamma tyckte att det var så otroligt kul att ta kort på. Ja, då var min första riktiga kyss i fyran.


Jag minns det som en riktigt stor grej. Skrämmande som fan. Tänk om man gjorde fel och blev utskrattad? Och kanske den största frågan, vad var egentligen fel?
Vi gick i fjärdeklass och det var mycket vem som hade gjort vad och inte. En fredag hade en tjej som också heter Johanna, fyllt år och bjudit hela klassen på födelsedagsdisco. Övervåningen var fylld med poppig musik, ett litet dansgolv (där ingen vågar stå förrän det närmar sig slutet) popcorn, chips och litervis med coca-cola.
Jag var ihop med en kille som heter Daniel och var ett år äldre än mig. Vi stod och dansade tryckare (hur fint va inte det då?! att dansa tryckare på disco) och någon meter bort stod min bästa vän och hennes kille. Och började hångla. Sen minns jag inte riktigt hur det var, om han frågade eller om det bara blev uppenbart att vi också borde göra det.


Och efteråt, när man dansat klart och gick till kanten sprang alla tjejkompisar fram och fråga hur det var. Jag minns att jag tänkte fy fan vad skönt. Jag överlevde, och nu behöver jag aldrig mer vara orolig för att hångla.


Och det var den kyssen. Förmodligen inget som borde upp på prispall, men charmig och lyckliga fjärilar i magen resten av kvällen.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Japp, de är nya! Tack!

2011-03-16 @ 18:58:23
URL: http://colorelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0