Dag. 17 Dåliga vanor och laster

Jag har en tendens att sväva ut när jag ska berätta något. Vilket mamma ofta påpekar. "Johanna, svara förfan på frågan" när jag berättar om vad som hände påväg till affären istället för att svar ja på frågan om jag köpte mjölk.

Sjunger alltid i bilen. Med eller utan radio. As högt. Har lett till en del jobbiga situationer. No words needed.

Tillhör även de som tänker och pratar högt till filmer. Skriker "Gå inte in där!" till huvudkaraktären i en skräckfilm eller frågar "Varför gör han så?" när ingen annan heller har sett filmen.

Laster? Skor och choklad. Har en dålig vana (läs. helt okej) att kunna tycka att jag är värd ett par skor om jag känner mig nere. Kan helt seriöst få seriösa begär av choklad när den tiden i månaden beger sig. Förmodligen inget ovanligt dock. Mitt bästa är lösgodis, med i stortsett bara choklad. Fast det blir inte så ofta häruppe. Tur i oturen.

Kanske såsmåningom hittar någon som lyckas tycka att det finns någon slags charm i det här (även om mamma är skeptisk)

to be countinued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0