Dag 19. Saker jag saknar

Jag är lycklig nu när våren tittar fram och det blir sommartid på söndag. Men klart man kan sakna lite ändå.


Tillexempel Smillas mjuka päls och klumpiga pussar. Ligga i parken, på en filt i solen och hänga med fina vänner. Mammas alldeles underbara kramar. Långa vippiga bambi-ögonfransar, alldeles naturligt. Morfars dåliga skämt som ändå får en att bubbla av skratt varje gång. Kvalitetstid med min syster. Fint hår. Att träffa mina vänner hemma i Sverige, varje dag. Innebandy och känslan i omklädningsrummet efter man vunnit en match. Någon som pillar en i håret när man har svårt att sova ibland. Mormor och när hon ler och får världens vackraste ögon. Farmor, och hur vi avslutar varandras meningar. Saknar att gå i skolan ibland. Åka moppe utan hjälm påväg till hällebo. Köra bil. Min fina pappa och hans båtprat. Thailandsvågor och skumma buckets. Svenskt lösgodis. Att sola på segelbåten med familjen surrandes i bakgrunden.


Men nu är det fredag och man får inte tänka för mycket på vad man saknar, utan vad man har istället.
Det mesta jag saknar är saker jag har/eller har gjort. Bara inte hela tiden. Ibland är det nog bra, så man uppskattar allt fint man får vara med om, även om man ibland saknar vissa saker så man får ont i magen.


Saknar man inte, har man inget att se fram emot - det får vi inte glömma hörrni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0