Dag 25. Det här är jag bra på

Är inte det en jävligt mekkig fråga? Man blir ställd. Vad är jag bra på? Vill inte låta tjejigt svensk "asså .. ehm .. jag är inte bra på någonting. thi." samtidigt som det är svårt att bara radda upp grejer på rad, likt ett ica-maxi kvitto från någon smårbarnsmorsa, utan att låta självgod på ett osvenskt vis. Löjligt mycket lättare att komma på grejer man skulle vilja vara bra på. Den listan får helt plötsligt mat-kvittot jämförelsen att blekna.

Jag skulle gärna vara bra på att dansa, sjunga, säga rätt saker i rätt lägen (och inte komma på headlines dagen efter). Tala massa språk flytande och obehindrat, kunna laga mat, kunna göra flera saker samtidigt och vara en jävel på att lyckas hinna (och orka) vara med på allting. Skulle vilja vara bra på namn, ha ett överjävligt minne och vara bra på att sluta dricka när jag egentligen fått nog. Vara bra på att se mina egna begränsningar och vara bra på att få folk intresserade - kunna skriva som en gud och ha talets gåva, berätta utan att ordbajsa ut hela ordförrådet.

Nu är det inte lämpat så att jag har några medfödda talanger, jag lämnade givmilt över den stafettpinnen till andra, slumpmässigt begåvade människor.

Jag kan däremot kallsnacka, skämta bort jobbiga saker och lirka ihop ett helt inlägg utan att egentligen svara på någonting.

Baby, I was born this way

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0