konsten att göra ingenting

Idag har jag levt ut söndags-mallen helt. Jag minns inte sist jag var inne en hel dag. Vaknade imorse med vin-huvudvärk (tack, förövrigt!) och hoppade direkt in i duschen i ett tappert försök att känna mig fräsch. Misslyckades. Sen åt alla frukost ihop, i morgonrockar. Är inte frukost bästa måltiden? Älskar att duka fram massor och sen bara sitta, mysa och småprata. Nu var det ju inte så vackert imorse, utan sju skakiga kaffekoppar och lite hopskrap från allas skafferier som gällde - men det var charmigt.

Idag var det ju dags för Malin att flytta hem. Hon ska på fyra veckors bartenderkurs i Miami tillsammans med Mikaela och Jennifer, och jag tvekar inte en sekund på att de kommer ha livets fyra bästa veckor, innan hon flyttar ihop med sin pojkvän. Oerhört glad för hennes skull på alla sätt och vis - men oj vad jag kommer sakna henne. Saknar henne redan. Vi har knappt kännt varandra i två år men hunnit med så mycket ihop att jag klassar henne som en av mina närmsta vänner. Inte en enda gång har hon fått mig irriterad, trots att vi både bott och gjort det mesta ihop - i ett annat land. Det är fint.

Så den här skakiga söndagen har tillbringats inne till smattret av regn mot fönstrena. Drog igång och bytte rum med Ida& Lina direkt efter frukosten vid halv elva. Det är skrämmande lätt att glömma bort hur mycket grejer man har. Malin och männen åkte vid ett och vi städade och kånkade på mellan rummen till tre. Sen gick dom andra ut och köpte hem mat, kände mig inge sugen så slängde ihop lite kycklingsallad hemma istället. Kollade ett avsnitt av det omtalade svenska hollywoodfruar med skräckblandad förtjusning. Skrattade så jag började gråta med Ida & Lina till fatbooth kort. Nött wordfeud tills jag blev alldeles slut i huvudet. Kollat tre trappor upp och slängt några tårar till sex&the city filmen med resten av lyan.

Allt detta osminkad i bästa mjukisdressen jag fick av mamsen och pappsen förra julen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0