Baby, let me entertain you.

Jaha, cakes. Medan ni har sovit har jag i vanlig ordning hållt låda.
Trots att jag tog ut en hel hög ur väskan igår, fick vi inte igen den idag. Och då hör till saken att både jag och mamma satt på den. Tre tömningar och omplaceringar senare, börjar jag bli svettig och tänka på övervikt.

Panik åker upp och väcker mormor o morfar för att väga väskorna. Mycket riktigt. 2 kg på bagaget och 4 kg på handbagaget. Får inte upp bagageväskan, låset har hängt sig. Sliter, och känner att läppen börjar darra. Får äntligen upp den och får offra ett par skor till (någonstans här börjar jag bli riktigt förbannad) och den enda jackan jag fortfarande hade med mig. Lite tjocktröjor och min mjukisdress rök. Så söndagsmyset framöver kommer ju bli i en liten partykjol.


Gav fan, och raceade till busstastionen. Mental breakdown i bilen. Solglasögon på. Glider in tre minuter innan bussen avgår och än en gång har jag lyckats i misslyckandet. Tror jag skulle kunna skrapa ihop parodi händelser till en best seller film. Det skjuter jag dock upp ett tag till.


Jag kanske inte är någon svärmorsdröm, som alltid är i tid och aldrig gör bort sig - men skratt det kan jag bjuda på! (Och eventuellt en o annan hjärtattack, men det får man ju ta!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0