Lyckligt slut

Jag är helt slut, på ett bra sätt. Första dagen i skolan (låter som jag är sju bast, men får leva med det) och det var ingen mjukstart vill jag lova! Drog ut på PW och ställde klockan på sju för att hinna till banken till nio och öppna ett bankkonto. Som dom inte börjar med förrän elva visar det sig. Springer till samma bank, Lloyds, men en lite närmre skolan och lyckas charma till mig en tid trots att klockan är 09.20 och det var promt nej innan elva. Lilla detaljen var att tidsoptimisten Larsson trodde det skulle gå på tio minuter att kirra ett konto. Ikke. Så 09.40, efter att ha sagt flertal gånger att jag måste gå för att jag inte får fortsätta skolan om jag kommer sent första dagen lubbar jag ut ur banken, med hälften av papprena signade och lovar att komma tillbaka på lunchen. Och hann.

Skolan känns så rätt. Man vågar ju knappt andas första dagen, sitter och ler och vill inte vara till besvär men jag tyckte ändå det kändes ganska avslappnat - om än jävligt stressigt - och kände inte att det var några problem att ta kontakt och öppet ställa frågor under demosarna. Flera tjer som var jätte trevliga, lunchade med fyra stycken (innan jag kutade tillbaka till banken såklart). Två medelåldersmän med på kursen, och hur blandade nationaliteter som helst. Jamaica, Dubai, Indien, Rumänien, Kambodja, Israel, England, USA etcetc. Spännande!

Ser så mycket fram emot de här åtta veckorna, det kommer absolut inte bli lätt och lärarna trycker på rätt bra redan första dagen - men jag älskar det och det känns verkligen enda ner i magen att det är precis det här jag vill göra! Dessutom gillar jag att lära sig den tuffa vägen, det tror jag att man tjänar på i längden.

Ska försöka sussa tidigt ikväll, ta igen lite skönhetssömn så jag orkar med en springtur imorrn innan jag ska gå iväg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0