Snap

Oxfordstreet och söta bussar.
Lunch
Köpte lite lycka på topshop!
Första dagen i London. Det har regnat satan. Jag känner att jag måste använda ordet satan för att ni ska förstå att det regnade så mycket att jag fick (trots att jag premiärade min sproilans regnjacka) löpa in på Zara och köpa ett paraply. När jag kom ut såg det ut som det studsa hagelskott längst hela oxford, alla stod tryckta under butiksfönster och mina converse fick sin första dusch. Mycket bra dag trots det!


Greppade en röd buss (men låt mig vara töntig i början och sitta och le hela bussresan som en annan femåring då) och letade tillslut rätt på skoladressen. Löjligt enkelt såhär i efterhand, bara det att jag gick runt hela området i fel riktning. Hursomhelst. Fixade även ett simkort för att det andra hade arkiverats. Lite charmigt att jag styrde visitkort med det gamla numret på, som nu alltså är totalt oanvändbart. Det gör inte så mycket!

Skulle (nej, det skulle jag inte. Men jag gjorde) gå in på topshop och ser till min lycka att det finns såna skor jag letat efter på nätet hur länge som helst! annars har jag dealat med mig själv att det blir inte ett plagg förrän jag har fixat lägenhet. Rätt ska vara rätt! Så gick därför inte in i någon annan affär. (men mamma, har svårt o tro att ni kommer behöva ta med mer kläder hemifrån. på riktigt.)

Har lagt upp en annons om att jag söker boende, och har redan fått massa svar, så de tänkte jag sitta och beta av ikväll! Alex, som gick samma makeupkurs jag ska gå förra året, ringde förut och sa att hon fixat två visningar till mig imorgon som hon följer med på. Hur bra? Nu vet man ju aldrig om något annat skulle dyka upp, så att jag ska försöka få till lite mer imorgon om det inte skulle bli av. Lunch ska vi ivarjefall ta! Har ju varit ovanligt tyst det senaste dygnet, så det är väl dags att ta tag i det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0