Rutinerat misstag

Jag har lyckats göra två rutinerade misstag idag. Man kan säga så när det är ett misstag som har hänt förut. Flera gånger.

Numero ett: Efter att ha kommit hem, svirat om till pyjamas och svept en kaffe öppnar jag min rumsdörr för att gå på toa när det svischar förbi en mus i korridoren. Reaktion? Smäll igen dörren, hoppa upp i sängen och panik skicka sms med bultande hjärta till pappa. Där gör man bort sig, efetrsom han älskar att retas.


Numero uno: När skräcken (Ja garva ni, men det är inte alltid så jävla kul att bo ensam i ett annat land när vissa situationer uppstår) äntligen har lagt sig så gör jag vad? Trött som jag är efter helgen sätter jag på en film. Som råkar vara en skräck/thriller. Det är alltså regnstorm ute, jag är själv, och inte bara rädd för att jag ska vakna av att en mus bryter sig in i mitt rum - utan nu även härligt uppskrämd av filmen som jag så noggrant valde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0