Updates från miss berg& dalbana

Nu har fröken fräken bokat flygresa tillbaka till Sverige. Blev tidigare än planerat då jag insåg rätt snabbt att förmodligen tack vare att OS närmar sig låg flyg biljetterna på från 2000 :- såfort man närmar sig mitten på Juli. Så fjärde Juli gör jag entrè på Arlanda. Kollade almenackan nu och insåg att det är ungefär ganska så precis två veckor kvar. Herregud, tiden, vart tar du vägen? Sista veckan nu innan jag kan titulera mig (det kan vi egentligen redan göra) som proffisionell makeupartist& frisör. Känns konstigt på ett fint sätt. Den här veckan har vi special effects vilket betyder saker som åldrande, blåmärken, sår, period makeuper, skägg etc. Fick en kommentar av vår lärare idag när jag gjorde en åldrande makeup "Joanna, do you find it hard? Most of the artist that is really good in beauty& fashion makeup has a hard time create this ugly kind of makeups, and you are a true perfectionist". Jag tror jag tog det som en komplimang. Även om jag tycker teater och film makeup är extremt kul att kunna! Kändes däremot rätt deppigt imorse, måndag morgon när vi gick igenom var åldrande gör med ditt utseende och jag sen fick sitta modell med grått hår och hela baletten. Va nära på att lubba och köpa anti-aging cream på rasten. Ska bli bättre på att lägga upp bilder, dygnet är för kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0